~Rumah Ku Syurga Ku~



Wednesday 15 June 2011

Facebook oh!!! Facebook

selamat malam...br lepas on9 FB...mlm ni ramai member2 lama on9....aku suka sgt dengan adanya FB ni byk kebaikannya...dari sini la aku dpt jumpa balik member2 lama yg terputus hubungan...

Memang aku tak sokong sesangat kla FB ni ditutup..sebab nanti aku dah tak boleh tahu cerita2 tentang kampungku adik2,makcikpakcik,sepupu2 n saudara mara yg lain...FB ni betul2 boleh menghubungkan ahli keluarga yg jauh...byk la juga kebaikan dari FB ini...

Tapi jgn lupa juga keburukan FB ini....disebabkan FB juga kes penceraian byk berlaku....aku harap sesangat pada kwn2 semua supaya tidak mengikutkan nafsu semata2...

Tadi on9 dgn sahabat aku yg aku kenal dari tadika lagi...habis jer sekolah aku study kat cosmopoint dgn dia sekejap jer...pastu dia dpt keje kat KL....masa aku keje kat KL ada la sekali dua aku jumpa dia...last aku jumpa dia tahun 2003...setelah hampir 7thn aku xdega kaba berita dia...akhirnya thn lepas aku terperasan pic dia kat FB member aku....kecil yer dunia inikan...dan skrg ni aku dah add dia jd friends aku....

Apa2 pun aku selalu mengingati diriku ini supaya berhati2 dgn FB...kadang2 FB ni boleh memakan diri sendiri, yang penting dari diri kita sendiri....semoga allah melindungi aku dan kalian semua...amin...

**tersenyum sorg2 bila teringat zaman kanak2 ribena...hhehehehe

No comments: